בכוסו ובכיסו • כחלון מבטל את מסי לפיד על אלכוהול

ישראל פריי 2 Comment on בכוסו ובכיסו • כחלון מבטל את מסי לפיד על אלכוהול
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחד המהלכים שהוביל שר האוצר הקודם, יאיר לפיד, ושהכביד ביותר על כיס הצרכנים, היה העלאת המיסים על אלכוהול, מהלך שהוביל לזינוק חד במחירי המשקאות החריפים, בהם בירות, וודקה וויסקי. היום הודיע שר האוצר כחלון על צעד דרמטי להורדת המיסים, המהלך ייכנס לתוקף כבר הלילה בחצות, ועשוי להשפיע באופן ניכר על המחירים.

שר האוצר קיבל את המלצותיה של וועדה מקצועית בראשות מנכ"ל משרד האוצר ובהשתתפות רשות המיסים, שצידדה בביטול השינויים שהכניס לפיד ולהשיב אותם לרמתם הקודמת, תוך שהם טוענים כי המהלך היה שגוי וחסר תועלת. כדי לפצות על ההפסד שייגרם לקופת המדינה כתוצאה מגביית מיסים מופחתים, יגבירו הרשויות את הפיקוח בתעשיית המשקאות הפיראטית.

המיסים על בירה יופחתו ב-46 אחוזים, ועל משקאות משכרים ב-21 אחוזים. המשמעות המיידית לצרכן הינה הוזלה של כ-20 אחוז ממחירי המשקאות. ל'קול חי' נודע כי ברשתות השיווק נערכים לעידכון המחירים עוד לפני החגים.

משה כחלון מסר: "לאחר הורדת המע"מ ומס החברות, מתאפשר לנו להביא לעם ישראל בשורה נוספת לקראת החגים. נמשיך לפעול להורדת יוקר המחיה בישראל ולהקל על הצרכנים בכל מקום בו ניתן. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה ולא נהסס לתקן עיוותים במס ככל שנדרש ולהקל על האזרחים. המהלך מבטל העלאת מס שנקבעה לפני כשנתיים שהתברר כי לא הביאה לתוצאות החזויות ואף היו לה השלכות שליליות, והוא מבוצע לאחר בחינה מעמיקה של רשות המיסים שתומכת במהלך".

מרשות המסים נמסר: "בשנת 2012 הוכפל המס המושת על הבירה בישראל ונקבע כי בירה בריכוז כוהל של מעל 3.8% (בחבית / באריזה חד פעמית / בבקבוק לשימוש חוזר בריכוז כוהל מעל 3.8%) תמוסה ב-4.33 ₪ לליטר. רמת מיסוי זו גבוהה משמעותית מזו הנהוגה במדינות ה-OECD ובחינת התוצאות של העלאת המס על בירה בשנים 2013-2015 הראתה כי למרות ההכפלה של המיסוי, הדבר כמעט ולא השפיע על היקפי הצריכה של בירה. המשמעות כי הטלת המס בשנת 2012 נפלה רובה ככולה על ציבור הצרכנים ללא תועלת ממשית לעניין צמצום השתייה המזיקה. החל מהלילה, שיעור המס על בירה זו יעמוד על 2.33 שקלים לליטר. בירה בבקבוק לשימוש חוזר שמכילה כוהל בריכוז של עד 3.8% תישאר פטורה ממס קנייה".



2 תגובות

מיין תגובות